08/06/2021

ERBAKAN HAREKETİNDE OLANLAR

 "Ben de desteğimi çektim"diyen Kibar-ı Evliyaullahtan Dörtyol'u Fırıncı Mehmet Ağa(Mehmet Tanrıöver-vefatı 1979)'nın senatör adayı gösterilen dervişinin hikayesine gelince :

Fırıncı Baba'nın birinci sırada aday gösterilmesini Erbakan Hocadan talep ettiği bu zat Rıza ŞEYHUNOĞLU isimli, Dörtyol Ziraat bahçesinde müdür sıfatı ile görev yapan birisidir.Sivas'tan ikinci sırada aday gösterilmesine üzülmüştür.Çünkü iki milletvekili çıkartan bir senatör çıkartmaya hak kazandığı  bir seçim sistemi mevcut olup, Sivas gibi Bektaşi meşrebinin yaygın olduğu bir kentte, Erbakan hocanın 4 milletvekili çıkartması muhal gözüktüğü için, Rıza beyin canı sıkılmıştır.Babaefendiye uğrar durumu arz eder.Fırıncı baba'da zaten memuriyetten istifa ettiği için seçim süreci boyunca  sivasta çalışmalara devam etmesini söyler.

Rıza beyin evi Dötryol'dadır.Sivas'a otobüsle gider hafta sonları evine gelir, tekrar çalışma için Sivas'a döner.İlk günler morali bozuk olan Rıza beyin bir kaç hafta sonra neşesi yerine gelmiştir.Sebebini soran bir zatın durumları sorması üzerine "-Ben seçiliyorum"der.Sebebini de şöyle  bir anekdotla  nakleder:Sivas'da milletvekili listesinden 4 ncü sırada olan bir şahıstan naklettiği hikaye ilginçtir:Bu kişi kendi hikayesini anlatır:

"-Ben dini tahsilimi Mısır'da el-Ezher üniversitesinde yaptım.Son sınıfta idim.Bir dersten Hoca bana  not olarak 3 verdi ki bu zayıftı.Seneye devam etmem gerekiyordu.Üzüldüm.o gece rüyamda bir zat gördüm.Bana dedi ki;"üzülme,sen yarın diplomanı alacaksın".sevinçle uyandım ama bu iş nasıl olacaktı.Diploma törenine katıldım.Tüm ülkelerdeki  öğrencilerden okulu bitirenleri Rektör çağırıp hazırlanan diplomayı takdim ediyordu.Benim ismim okundu.Rektörün yanında bulunan hoca,rektörün kulağına eğilerek bir şeyler söyledi ama Rektör ona hitaben "sonra sonra "diye çıkıştı.O esnada bana da diplomamı vermişti.Şaşkınlık içindeydim.Derhal oradan uzaklaşıp bir an önce memlekete dönmek istiyordum.Bu duygular içinde tören bitti ama,bir görevli bana gelip "-Rektör seni çağırıyor! deyince Eyvah !durum ortaya çıktı dedim.Rektörün odasına girdiğimde hocanın odada olduğunu gördüm ve Rektör'e hitaben:"Efendim bu öğrenci benim dersimden 3 aldı.Bu mezun olamaz!"deyince Rektör:"Nasıl olur,bitirme defterinde bütün derslerden geçer not aldığı yazılı,bu nedenle biz diplomasını verdik,getirin not defterini"dedi.Defter getirildi.Rektör benimle alakalı bölümü açtı.İlgili dersin karşısındaki not:8 .Hoca şaşırdı."Ama Efendim ben üç vermiştim"deyince rektör:"-Bu senin yazın değil mi?"diye sorunca Hoca şaşkınlık içinde "Evet!"diyebildi. Sustu.Bende diplomayı alıp sevinç içinde memlekete döndüm. Aradan uzun zaman geçti.Erbakan'ın Partisinden Sivas milletvekili adayı müracaatımı yaptım.Beni,partim 4 ncü sırada aday göstermiş.üzüldüm.Çünkü Sivas'ta 4 milletvekili zor.O gece,rüyamda ,Mısır'da öğrencilik yıllarımdaki rüyama giren zatı tekrar gördüm.Bana dedi ki:sen milletvekili olacaksın?".Bu rüyaya imanım tam olduğum için ben neşe içinde Parti çalışmasını devam ettiriyorum dedi".Bu arkadaşın anlatımından sonra benim ümidim ve neşem arttı.Bu arkadaş 4 ncü sıradan milletvekili  seçilirse ben ikinci sıradan Senatör seçilmiş olacağım.dedikten sonra Seçimler yapılır.Erbakan 3 milletvekili çıkartır.Rıza bey seçilemez.Ancak 4 ncü sıradaki milletvekili adayı El ezherli arkadaş milletvekili seçilir.Nasıl mı?Seçimden hemen önce  üçüncü sıradan milletvekili adayı olan kişi vefat etmiştir.Hastalık veya trafik kazası..Bu nedenle dördüncü sıra,üçüncü sıranın yerine geçmiştir.El Ezherli'nin rüyası doğru çıkmıştır.Rıza bey ise kıyas yapmıştır.Kıyas'da akıl mevcut.tabi ki yanılacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder