08/06/2021

METİN BİÇER

Melami meşrepli Metin hocamız vardı.Elazığ’dan Musa Kazım Efendiye bağlı idi.şu aralar İskenderun’dan uzakta.O anlatmıştı.”-Kur’an okuyan birisine Allah demiş ki:”-Benim söylediklerimi  bana söyleme!Ne diyorsan de”.
Metin Biçer hocam Kadirli’den dönerken münübüse bir sofu biner.ön taraftaki koltuğa oturur.Elinde tespih ikide bir yüksek sesle “Allahhh”der.bir iki.Metin hocam dayanamaz arka sıradan dürter:”Buyur Kulum”.Adam hışımla arkasına döner.sonrasını bilmiyorum
Hatay -Hassa –sögüt beldesinde 1980 de dünyayı değişen evliyaullahtan Mehmet Ali Hoca isimli bir zat vardı.Dağlarda gezerdi.Nasip oldu bu zatın hayatı ile alakalı,bizatihi görüşenlerden derlediğimiz bir amatör çalışmayı Mevlana Vakfı kitaplaştırdı.Onun bir hareketi çok manidardır:”Köyün cami imamının da bulunduğu bir topluluk içinde İmam efendiye döner ve “Hocam”der susar.İmam ,Mehmet Ali Efendi’ye döner “Buyur”der.ses  yok.bir dakika sonra Tekrar Mehmet Ali Efendi imam’a hitaben “Hocam”der.İmam efendi”Buyur”der ses yok.bu mihval üç kez tekrarlanıp dördüncü tekrar da  imam celallenir.”Efendi ,deminden beri Hocam,hocam diyorsun bir şey sormuyorsun.Ne diyeceksen de “diye sert çıkar.Mehmet Ali Hocam ise:”İmam efendi ben üç kere sizin adınızı söyledim siz dayanamadınız.Kızdınız.Ancak elinizde Tespih Allah,Allah,Allah diye yüzlerce kez söylüyorsunuz.Allah’da size kızıyor.Kulum ne söyleyeceksen söyle”deyince imam susar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder