08/06/2021

SEYYİT ALİ BABA

 Hatay Dörtyol ilçesinde türbesi bulunan Ali Baba isimli zat çocukluğmda evimize gelir üç gün kalır giderdi.Bu zatın babası miralay.Kökleri Kahramanmaraş Celaiye(Ekinözü)'ne gider.Seyyit.İstiklal Savaşına katılmış.Çocukluğunda,babası Filistin,Yemen tarafına savaş için giderken ailesini Belen ilçesi Benlidere köyüne bırakmıştı.Baba şehit olmuştu. Kütahya savaş hatırasını bizzat dinlemiştim.Fevzi Çakmak'la Askeri okuldan aşinalığı vardı.Onu çok severdi.105 yaşında 1984 yılında vefat etti.Terki dünya .sürekli oruç.saf olarak asla su içmez.gün aşırı sadece üç bardak demli çay içer.Çocukluğumda hanemize devam ettiği için bu bilgileri arz ediyorum.Terki dünya.Adana Karataş yolu üzerindeki eski ismi Mihmandar isimli bir beldede türbesi olan Gafur Baba isimli Kadri bir meşayihe bağlı olduğuda söylenir.Bu manevi zevata  merhum pederimizin muhabbeti olduğundan Haybabam anlatmıştı:"Ruhunun serbestliğine  muvaffak olanlar her hafta ikindi namazı sonası dünyadaki meskenlerine gelirler.Nitekim pederiniz   vefat ettikten bir hafta sonra taziye için evinize geldiğimde baktım ,avluda pederiniz geziyor hemen çıktım.Seyyit Ali baba hazretlerinin  cenaze namazı kılınacak.cami -avlu dolu.Cenaze tabut içinde avluda duruyor.Vakit namazını bekliyoruz.Bende taputun hemen önündeki ilk sırada oturmuş tefekkür ediyordum.Arkamdan Ali baba'nın sesi bana soru soruyor:Ölünün arkasında namaz kılınır mı?ben hiç istifimi bozmadım ve arkayada dönmedim.biraz sonra yine aynı ses:Taputun üstündeki seccadeyi ver de şurada bende namazı kılayım?.ömrüm boyunca hiçbir eşyasına dokunmadığım için yine istifimi bozup arkamı dönmedim ve seccadeye el sürmedim. Gayb Erenleri ,dünyevi ölüm gelmeden ölümsüzlüğe kavuşup,bedeni ölümlerinden sonra elbise değiştirerek ilahi vazifeyi yapmaya devam edenler olsa gerek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder