09/06/2021

NECİB SULTANDAN

AZİZİM NECİB SULTAN'ın sözüdür :"Evlat yaşamadığın bir sözü söyleme".Bu gün din adına ortaya çıkan gerek ehli şeriat ve gerekse ehli tarikat mensuplarının uyması gerekli en önemli prensip olup Hak Teala bu konuda bizleri uyarmıştır:"Niçin yapamayacağınız şeyleri söylersiniz!"diye.Şüphesiz "söz"ile kandırılacak daha çok kişi mevcuttur.Riya olan fiil ile kandırılan insanlar da az değildir.Atatürk,kıyafet devrimini yaparak fiil ile kandırmanın önüne geçmek istedi.Ancak bu uygulama sonrakiler tarafından zulme dönüştürüldü.
Manevi dünyada,Söylediğimiz her sözden ve işlediğimiz her fiilden doğan karşılıkların olduğu ifade edilerek başımıza gelen her hadisenin öncesinin tetkik ve tahlil tavsiye edilir.Bizim yaşamadığımız halden bahsetmemiz,yapamayacağımız şeyleri söylememizden de mutlaka bir karşılık doğacaktır.Bunun en bariz örneği bu sözlerin aynısı ile imtihan olmaktır.Mevlana Efendimiz Fihi  Ma Fih isimli eserinin 16.faslında bu konuyu işlemiştir."Gerçi Hak Teala ,hayır ve şerrin cezalarını ahirette vereceğini vaad buyurmuştur,Velakin onun nümunesi bir miktar bu dünya hayatında dembedem  ve levha-be-levha zahir olur.Eğer bir kimsenin gönlünde meserret olursa,o hal bir kimseyi mesrur etmesinin karşılığıdır.ve eğer mağmum(üzüntülü)olursa bir kimseyi gamgin etmiştir.Bu manalar bu alemdendir.Herkesin bu az ile çoğu anlamaları için ,ceza gününden numunedir.Nitekim nümuneyi ,buğday ambarından bir avuç gösterirler.O kadar azamet ve büyüklüğü ile beraber ,Resun (A.S)'ın bir gece eli ağrıdı.Bu ağrının amcası Hz.Abbas'ı bedirde alınan esirler arasında elinin bağlanmasından kaynaklandığı ilham olundu.Hz.Abbas'ın elinin bağlanması Hakk'ın emri olmakla beraber ,cezasıda erişti.İşte sana arız olan bu kabzlar,kederler ve nahoşluklar ,yaptığın azar ve masiyetin tesiri olduğunu bilmen için böyle ceza olarak erişir.Gerçi ne yapmış olduğun tafsilatı ile hatırında değildir.;velakin cezadan kötü bir fiili işlediğini bil.O yaptığın kötümüdür veya cehilden veya gaflettenmidir,veyahut bir inançsız kimse ile arkadaşlık yapman nedeni ile onun günahları teshil etmiştir de,onun günah olduğunu bilemez.Cezaya nazar et ki ,ne kadar bastın,ne kadar kabzın vardır?Suret-i katiyyede kabz masiyetin ve bast taatin cezasıdır".

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder