08/06/2021

EĞİRDİRLİ HACI AZİZ

 ISPARTA EĞİRDİRLİ HACI AZİZ'i anlatacağımı ifade etmiştim.Metli Dede kaydınızda yer alsın yükü üzerimden kalksın.Oğlu İlahiyat mezunu AZİZ ÜSTÜN anlatmıştı.Mübarek'ten önce oğlunun halini aktarayım.İlahiyat mezunu ama medreseye karşı.Tasavvufla ilgisi yok.İyi bir solcu.SOLCU veya SAĞCI tabirini kullandığım için mazur görün.Yanımda farkı yok.Ancak tarif için o kavramlara ihtiyacım var.İnşaallah gıybet olmaz.O da dünyayı değişti.Babasının halinden dolayı muhabbetim var.Malum göl yerinden su eksik olmaz sözü gereği Evliyanın tavuğuna dahi "Kışş"denmez.Oğul AZİZ'in tek derdi var."Hocalar,Fatiha'nın manasını bilmiyorlar".Doğru "HAMD,ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH'a mahsustur"manası içinde ne yokki.Bütün yaratılanın sahibi O'dur. şucu-bucu ne ola ki."Her kim bu eve gelirse ekmeğini verin,adını,dinini sormayın.Zira Ulu Allah'ın dergahında ruh taşımaya layık olan herkes elbette Ebu'l Hasan'ın sofrasında ekmek yemeğe layıktır(HARAKANİ hz).


Bir diğer yüzü ise:"Benim sana vereceğim çok bir şey yokki.ÇAY var İçersen,BEN var seversen.YOL var gidersen"(Aşık Veysel).

Gelelim Hacı AZİZ'e:Her ayın ilk onbeş günü üzerindeki meczubiyet mevcut,ikinci onbeşgün ise normal birisi olduğunu söylerdi oğlu.İkindi namazı ,Eğirdir'deki merkez cami'de cemaatla namaz kılınırken secde esnasında  cemaatın içindeki Hacı AZİZ yüksek sesle bağırır :"EŞEĞİN YULARINI BİLMEM NERENE BAĞLA"der ve namazı terk edip camiden çıkar.Cemaat şaşırır.Namaz sonrası İmam 'a cemaat sorarlar bu hali.İmam Efendi dürüst birisi imiş ki şöyle cevap verir:"Hacı Aziz haklı.namaz esnasında düşünüyordum.Evin ihtiyacı için Pazara gittiğimde alış veriş yaparken merkebi nereye bağlasam acaba?.Benim halim Hacı Aziz'e malum oldu ki bu sözü sarfetti.".Allah hepimize Keremiyle merhamet buyursun.Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder