Nisan ayınız ,nisan yağmurlarından bir damla alıp inciye dönüşsün dileğiyleMETLİ BABA hazretlerinden tefeyyüz eden Hasan Hüda hazretlerinin sözlerinden bir cümle nakledip "acaba bu manada mı?"şeklinde acizce izahına girelim.İstikbale ait konuları tüm insanlar merak ederler.Ancak,avam için rahatlığın "Bilmemekte"olduğunu idrak edemezler.25 yıl önce Hasan Hüda hazretleri şu sözü kullanmıştı:"YETKİLİ OLAN ZAT GELDİĞİNDE BELKİ ŞERİATTA DA DEĞİŞİKLİK YAPACAK.İNSANLAR,ŞERİATI-TARİKATI YAŞAMADAN DİREK HAKİKATTEN BAŞLAYACAKLAR".Bu sözün açılımından önce şu hususu hatırlıyalım:"LA TU'TU'L -HİKMETE GAYRA EHLİHA fetazlimuuhaa ve laa temneuuhaa an ehlihaa.Hikmeti ehlinden gayriya verme ki ona(hikmete)zulum etmiş olursunuz.(yazık olar).Ehli olanlardan da men etmeyin ki onlara(ehli olanlara)zulumü edersiniz.Keza "EL HİKMETÜ DALLETÜN KÜLLÜ HİKEM"Hikmet sahibi olmayanı yoldan çıkarır.(Bakara 26)YUDİLLİ BİHİ KESİİRAN VE YEHDİ BİHİ KESİİRAN.Doğan kuşunun lokması serçeye zarar verir.Hikmet,ehline bolluk getirir,ona fayda ve gıda olur,Aynı hikmet ehli olmayana zaaf ve sıkıntı olur.Ondan daha başka yüzbinlerce noksan ortaya çıkmasına neden olur.Okuyup üfürmek,Cenab-ı İsa'nın dudaklarından çıkarsa etkili olur,ölüleri diriltir.O duayı başkası okursa tesirsiz kalır.Bu sözleri Sultan Veled efendimiz söylemiştir.Eğirdir' de ki Devran baba türbesinde dua etmeye çalışırken ,hadim türbedar bir kadın,"inin o basamaklardan.Ben (sizin yerinize)dua edeyim"sözünün hakikati bu olabilir.Büyüklerin sözlerini ancak nakledebiliyoruz.Olaki arayan bir müşterisi okusun ve faydalansın.Gelelim Şeriatteki değişiklik yapacak zata ve hakikatten başlayacaklara.Devir ve Davran değişiyor.Bu değişmeyi takvim yaprakları olarak ifade etmiyorum.Anlayış ve algı olarak ifade ediyorum.Kuran'ın ayetlerinin iç içe 7 manası olduğunu Mevlana Efendimiz,babası Sultanül Ulema ifade etmişlerdi.Emir Sultan Efendimizin ricası ile Bursa Ulu Camiinin ilk cumasını kıldıran Somuncu baba'nın minberde Fatiha'nın tefsirini üçüncü anlama kadar yaptıktan sonra (ki üçüncü manasını o camide sadece kendisi bilmekte)minberden inip Bursa'yı terketmesi gibi.Gelecek olan Yetkili zat ,Kur'an ayetlerinin üçüncü ve sonrası anlamına göre hareket ederse ve bunları ifade ederse,mübareğin söylediği "Şeriatte Değişiklik"in bu olduğu anlaşılmaz mı?.Bunu kabullenecek kaç kişi var.İlk karşı çıkacak olan da Diyanet ve şekil tarikatları.Haşa bu sözümle birilerini tezyif ettiğim anlamı çıkmasın.Öz'ün dış kısımları diyorum.Bunun için ,zamanımızdaki mürşitlerin yerlerine birilerini bırakmaksızın dünya hayatından çekilmelirinin hikmetini o zata karşı bir direnç olmasın şeklinde söylemiştik..Gelelim Şeriat,tarikat yaşanmaksızın insanların Hakikatten Başlamalarına.Erdemli,faziletli insanlar badece toplumun bir kesiminde değil,her kesiminde mevcut.az yahut çok. Ahde vefa eden,sözünde duran ,harama el uzatmayan birisi solcu dediklerimizin,bektaşi dediklerimizin ,gavur dediklerimizin v.siçinde yokmu?çook.Hiç kimse Allah'ın(C.C)yeryüzündeki bekçisi,zaptiyesi,vekil harcı değildir.Allah C.C,insana muhtaç değildir.Bu nedenle cehennemi hınca hınç doldurup Cennete sadece kendileri girecek şekilde anlatımda olan taassup ehli tabiki YETKİLİ ZAT geldiğinde karşı olacaklar.Din de,Kitap ta yok diye inkar edip katline fetva verecekler.Zamanımız insanının bedensel ve zihinsel tahammülü az.Bu nedenle Muhabbet esaslı gönüller devreye girecek.Söz insanın bir parçası imiş.Eger söz söyleyen yapıcı ise onun parçası olan söz dinleyenlerde yapıcı etki gösterir.Gönül ehli olmayan böyle değil.Cismani olanların sözü su ile toprakta hapsedilmiştir.o söz kime telkin edilirse onu da su ile toprağa hapseder.Bir adamın ağzında misk olsa o kimse sarımsak dese onun ağzından misk kokusu çıkar.aksine ağzında sarımsak bulunsa(misk)dese de ağzından çıkacak koku sarımsak kokusudur.YETKİLİ ZAT'ın sözü mutlak olarak ölü kalpleri dirilteceği için "insanlar nasıl inanabilir?"sorusunu sormuyorum.Bahar mevsimi geldiğinde her cins kendi hayat çizgisindeki baharın işaretlerini verecektir.Çok söz,uzun boylu açıklama baş ağrıtır derler.İnşallah ağırlık vermemişizdir.Selamlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder