08/06/2021

RİCALÜL GAYB

 EKREM BABACAN PAŞAYI yetiştiren Osmaniye'de yaşamış İBRAHİM BABA'nın ismini daha evvel zikretmiştik.Keza "-90 yaşıma geldiğimde Ruhumu teslim  etmek istedim.Azrail izin olmadığı için almadı.120 yaşına geldiğimde emaneti almak için geldi.Vermedim"diyen zat.160 yaşında dünyayı terk eden Rical-i Gayb'dan.Haybabam uzunca anlatmıştı.İskenderun'da terzilik yaparken İbrahim Baba'yı ziyaret için huzuruna gittim ve hizmetimi sordum.Bana "-Her cuma günü ,cuma saatinden 1 saat önce geleceksin taksi ile beni camiye götürüp,cemaat dağıldıktan sonra yine taksi ile beni eve bırakacaksın"dedi.İş kolay.bu mihval hizmete başladık.Ancak mübareğin hizmetini gören İbrahim isminde Osmaniye'de terzilik yapan birisi daha vardı.Dükkanı ,İibrahim Baba'nın cuma  namazını kıldığı Osmaniye'nin eski camisinin Çınarlı olan kapısının değil,Karşıkı diğer kapısının hemen dışında ve yanında.Yeri gelmişken söyleyeyim."-SELATİN CAMİLERİ NİÇİN ÜÇ KAPILI?"Cevabını bana söylemişlerdi ama hatırlarsam iletirim. Terzi İbrahim Efendi,İBRAHİM BABA'nın hizmetini görür çamaşırlarını bizatihi haftalık olarak kendi yıkar ütüler ve teslim eder.Hizmet eden terzinin gurur ve kibirini kırmak için cuma namazı çıkışında İbrahim Baba etrafa"Bu terzi varya bu terzi!hırsız.Benim çamaşırlarımı ,paramı çalıyor?".Terzi ibrahim efendi bu sözden çok mahzun ve müteessir.sonuçtaki dünyalık menfeaatı ne oldu dersen o da şöyle:.Terzi'nin dükkanında  5 tane tahta sandalye ile tahta bir masası var.500 lira etmeyen kiradaki bu dükkan için günün birinde bir adam gelir,hava parası olarak 50.000 Lira teklif eder ve Babaya hizmetin karşılığını dünyalık olarak Cenab-ı Hak 100 misli verir.Anlatmak istediğim husus ise İbrahim Baba'nın Haybabam'a ifade ettiği "-Benim Vefat haberim 3 kez gazete'de çıkacak"sözüdür.Haybabam seyahat esnasında bulunduğu bir mahalde Ulusal bir gazetenin ön sayfasının sağ alt köşesinde bir haber okur:"Osmaniyeli İbrahim Baba  denen 150 küsür yaşında bir zat vefat etti".,Derhal Osmaniyeye koşar ama Baba sağ.Derki:""Salak.demedim mi üç kez çıkacak".velhasıl dediği gibi çıktı.Üçüncü vefat haberi çıktığında tevafuken ,haberin üzerinden üç gün geçtikten sonra gazeteyi okumuştum.bu nedenle cenazesine gidemedim".Bu mübarekler bire bir adam yetiştirenlerdenmiş.Ruhu şad olsun.

Ricalül Gaybın ,kendilerine dünyada hizmet edenlere kazandırdıkları dünyalık emval ile alakalı şu hikaye entresandır.90 lı yıllarda Haybabamla seyahat esnasında Erdemli ilçesine uğradık.Ziyaret ettiğimiz şahıs Erdemlili Hacı Ahmet Efendi denilen Ladikli Hacı Ahmet Efendi'ye hizmet eden bir manevi şahsiyetti.Deniz kenarında bir limon bahçesi içinde idi.Ladikli Hacı Ahmet Efendi'nin bu yeri satın almasını kendisine  söylediğini ifade etmişti.15 -20 dekar olan bu bahçenin etraf sınırlarında yazlık yüksek binaların yüklesdiğini,müteahitlerin bu yer için kendilerine kat karşılığı olmak üzere 200 daire teklif ettiklerini oğlu söylemişti.O mübarekte dünyayı değişti.Ruhu şad olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder