08/06/2021

SOLCULARIN EVLİYASI

 METLİ BABA hazretlerinden tefeyyüz eden Hasan GÜRLER efendinin 25 yıl önceki bir sözünü daha önce aktarmıştık:Bir zattan bahsederken "-O,solcuların evliyası idi"demişti.Bu sözden çok irkilmiştim.Solcular kim? Evliya kim?Mübarek sonra izahını yapmıştı.Yine Rahmetli Turgut Özal'la alakalı bir mevzu açıldığında şöyle söylemişti:"-Mürşit kuvvetli olduğu takdirde,müridi isterse Cumhurbaşkanlığı makamını işgal etsin,o makamdan indirmeden o'nu o makamda irşad eder"

Aslında Takdiri İlahinin tasarrufu, hükmünü icra ediyor.Şems-i Tebriz hazretleri bir gün yolda atları ve hizmetçileriyle giden bir Bey'e rastlar.Bakışlar karşılaşınca,bey atını durdurup uzun süre öylece bekledi sonra ağlayarak yoluna devam etti.Şems hazretlerinin bunun üzerine şöyle dediği duyuldu."SÜBHANE MEN YÜAZZİBÜ İBADEHU Bİ'N Nİ'AM)Kullarına nimetleriyle azap eden Hak Teala'yı tenzih ederim:Bu sözün sebebini sordular:-Bu bey,gizli evliyadandır;bu kılıkla halktan örtülü kalıyor.Beni görünce;"bu kılıkla tarikat gereklerini yapmakta zorlanıyorum"dedi.ve fakir kıyafetinde kulluk etmek için dua etmemi istedi.Ben de dua ettim ama kabul edilmedi ve denildi ki:"onun,velayet nurunu beylik vazifesi ile birlikte sürdürmesi lazımdır".bunu görünce ağlayarak gitti.
İslamın  özü,dünyaya meyl etmemek ve ondan kaçmak. Tüm sufilerde ortak yön.Mevlana Efendimiz,geminin içindeki suyun gemiye zarar,geminin altındaki suyun gemiye yarar verdiğini ifade ederek dünya malının eğer ayaklar altına alınabilirse insanı yücelteceğini ifade ederken bunun hiçte kolay olmadığını ifade etmiştir muhakkak.SARAYLAR inşa eden Osmanlı Padişahları mutlaka fetvasını almıştır ki bugünün temsilcileri aynı yoldalar.Ama o saray sahiplerinden bugün hiç eser yok.Açlarımız azalsa,fakirlerimiz azalsa da ondan sonra bu işlere sıra gelse olmaz mı?söylenecek çok şeyler var var amma hz.Pir efendimizin Çelebi Hüsamettin için mesnevi-i Şerifte yazdıklarını tekrar etmekten başka bir şey elimden gelmiyor:"EĞER HALK PERDELİ VE CİSİM KESAFETİNDE OLMASAYDI VE EĞER AKIL VE İDRAKLERİNİN BOĞAZI DAR VE ZAYIF OLMASAYDI,SENİ ÖVMEK İÇİN MANANIN TADINI ÇIKARIRDIM.BİLİNEN  ŞU MANTIKTAN BAŞKA BİR İFADE İLE ÖZÜ AÇAR,VASIFLARININ SIR HAZİNELERİNDEN NE İNCİLER SAÇARDIM.DÜŞÜNCELERİ TABİATTAN ÇIKMAYAN,BEŞERİYETİN NEFS VE HEVA ZİNDANINDA KALANLARA SENİN MEDHİNİ YAPMAK YAZIKTIR.BEN SENİN GÜZEL VASIFLARINI RUHANİLERİN KUTSAL MECLİSİNDE SÖYLERİM".
Herkes vekil olabilmek için hücum ediyor.Nimetlerle azap eden Hakk'tan habersiz.Seyir ve sabır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder