10/06/2021

NECİB SULTANDAN

 NECİB SULTAN’DAN


Annemin yaşlı bir şeyhi vardı.Kayseri pınarbaşın’dan Post uçuran Nurettin Efendi denilen bu zat küçük çocukken evimize gelir bir ay kalırdı.Giderkende benim başımı okşardı.Zaman ve vakitler geçti Seyyit Ali baba hazretlerinden şu sözü işittim.”Evlat ben üçlerdenim.Bende olanı sana aktardım.Biz üç kişiyiz diğer ikisinin birisi Kütahya’da,öbürüsü Sivasta’dır”.Bu haber üzerine oğlum Kütahya’da astsubay olmakla Kütahyaya’ya gittim.Yanımda Osmaniye’de askerlik yapan Başçavuş Hasan efendi var idi.Bir öğle namaz vakti Dönenler camisinde namaz kılmak için içeri girdim.sünnet kılınmadan birisi hafif bir şekilde omuzuma dokunduğunu hissettim.caminin dışına çıktığımda ihtiyar birisinin hemen cam yanındaki bir çayhanede cama yakın bir masada oturduğunu gördüm masada iki çay vardı ancak yalnız kendisi oturuyordu..tekrar camiye girip sünneti kıldım.Acaba o zat aynı yerde oturuyormu diye camiden çıkıp baktım oturuyordu.içeri girip farz namazı kıldım.sonra tespihden sonra da çıktım çayevine girip o yaşlı zatın yanına oturdum.Masada üç çay vardı.Sonra yanıma Başçavuş Hasan efendi de geldi.Yaşlı zat çayını bir dikişte bitirdi.Bende aynı şekilde onu taklit ederek çayı bitirdim.Mübarek bana bakarak bu kadarmış dedi ve çıktı gitti.Kütahyalı olan Başçavuş Hasan efendi bana döndü:”Necib efendi beni bayağı şaşırtıyorsun.Bu adam kim biliyormusun.Çük zengin birisi.hiçbir Allah kuluna çay ısmarlamaz.Camiye’de girmez.Sen bunu nereden tanıyorsun?”diye sorunca soruyu duymamazlıktan geldim.
Üçlerden Sivasta olanı ise arama konusunda biraz tembellik  ettim.Orada askerlik yapan birisi vardı.Ona dedim ki”Dörtyol ağzındaki yolun bir tarafı Ulucamiye gider diğer tarafı Adliye tarafına yahut bıçakçılar çarşısına ,Karşıdaki dağ tarafından ihtiyar bir zat gelip seni tanırsa,söylediklerini bana anlat”demiştim.O kişi şu hali yaşamış.Aynı o mevkide beklerken yukarıdan bir ihtiyar zat gelip ona “Yaz  kış yeşilinin bol olduğu memleketin adamı”diyerek bir dükkana girdi,ancak adamdan bayağı korktum arkası sıra gidemedim dönüp uzaklaştım.”.Daha sonra gidip bu zatla görüştüm.buyurdular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder