10/06/2021

NECİB SULTANDAN HARAÇ ALAN KİŞİ,

 Necib Sultanım anlattı.Konya'da Alaattin tepesine yakın yerde bir evde yalnız kalıyorum.İki odalı bir ev.tuvalet dışarıda.Babamın hayvan yetiştirdiği yer ise farklı bir yerde.Gece saat on ikiye kadar dükkanda çalışıyorum,gece eve dönüp yatıyorum.Karlı bir gece.yerde kırk santim kar var.yoldan eve giderken inisanların bastıkları yer bir iz oluşturmuş bir kişinin geçebileceği şekilde çukurda bir yol oluşmuş.Eve giderken birden karşımda iri yarı bir adam.Başında ingiliz foteri var.Elbisesi ve kaputu kadife,ayağında ayakkabı var.bir kişinin geçebileceği yolda karşı karşıya geldik.Yan yan  geçmemiz gerekir.Adam karşımda dikildi.Ve bana hitaben dikkatlice baktı.o esnada elim gayri ihtiyari belimdeki bıçağa gitti.Adam bana hitaben "Bana bir 50 lik ver".olduğum ve para kazandığım için cüzdanımı çıkarttım.Atatürk7ün bastırmış olduğu paralardan bir 50 TL verdim ve yoluma devam ettim.Eve vardım pijamamı attım ancak uyku tutmadı.Ben gencim.Bu adam benden haraç aldı.Elimde bıçakta var.Ben bu parayı ona nasıl verdim? diye içim içimi yemekte idi.Konya otelinin sahibinin oğlu arkadaşımdı.Bazen dükkandan çıkıp saat 8 9 gibi otele uğrar onunla muhabbet ederdim.Bir kaç gün sonra Otele gittim.Otelin girişinde büyükçe bir salon var.Taş kömür sobası kurulmuş otel müşterileri bu salonda oturmaktalar.Soba başında otururken Adamın birisi olanları anlatıyor:"Ben İstanbulda besicilik yapmaktayım.İstanbul7a  vagon koyun götürdüm.SattımCebimde külliyetli bir para var.Memlekete dönerken birde Konyayı gezeyim dedim.

Her taraf kar.istasyonda kızakçılar var.yolcuları kızakçılar taşıyor.Kızağın birisine oturdum.Parasını vermek için elimi cebime attım.Cüzdanım çalınmış.Kızaktan indim.yaya bir vaziyette tren istasyonundan şehir merkezinde bir otele  gitmek için yürümeye başladım.Otele verecek param dahi yoktu.Şehir içerisinde giderken yürüdüğüm istikamette karşıma 1.90 boyunda iri yarı birisi çıktı.Adama ben “Bana 50 lira ver”  dedim.adam korkusundan cüzdanını çıkarttı bana kağıt 50 lira verdi.Biraz gittikten sonra tekrar bana geri dönerek baktı.Yetmezse daha vereyim gibi.ben bu para bana otel için yeter.otelde kalırım ertesi gün memlekete telgraf çeker para isterim” diye düşündüm.Başka para istemedim.otele geldim.Bir haftadan beri burdayım.<Memleketten  param geldi.Şimdi ben bana o parayı veren adamı arıyorum.Kendisine 500 Lira para vereceğim”dedi.Bu adam meğer benim o gece para verdiğim adam imiş amma beni 1.90 boyunda iri yarı birisi gibi görmüş halbuki ben 55 kg birisiyim.İçimden adamın yanına gidip sana o parayı veren benim,hatta filan yerde bu hadise oldu” diye işaret verip 500 Lira almayı nefsim istedi.Adamın yanına yaklaştım.Hiçbir şey demedim.Adam konuşmaya devam ediyordu”Para Allah’ın,mülk Allah’ın” diyordu.Bunu duyunca kendimi belli etmeden oradan ayrıldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder