02/10/2021

FIRINCI MEHMET AĞA HAZRETLERİ

 Kırklardan Fırıncı mehmet Ağa hazretlerinin orta yaşlı bir fotoğrafı elimize geçmişti.Fotoğrafı çerçeveletip bir tanesini kendisine Necib sultan'a takdim ettim.Necib Sultanım şöyle buyurdu:"Ben yedilerden Abdülbaki hazretlerine hizmet etmekte idim.Onlardaki olan dersimi bitirmiş,imtihanı vermiştim.ancak kırklardaki dersi verememişim.Kırklardaki dersi Fırıncı mehmet Ağa hazretlerinde geçtim.İlk tanıştığımızda bana "Ne zaman çağırırsam hemen gel" dedi.bende telefon yoktu.Hazretin çağırmasından nasıl haberdar olacaktım.Dörtyol'un en kalabalık çarşı camisinin ikinci katında müezzin mahfilinde Cuma namazını kılarda.bana  buyurdu ki.Benim her zaman sağ yanımdabir kişilik yer olur.kimse oturmaz.Sen geleceksin oraya oturacaksın.Cuma günü caddeler ve sokaklar namaza gelenlerle dolsa dahi ben camiye girer.cemaatı yara yara hazretin yanına giderdim ve dediği gibi sağ tarafı mutlaka boş ,bir kişilik yer olurdu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder