10/01/2022

ŞEMS-İ TEBRİZİ'DEN

 1.Lale eğer şaşkınca gülmeseydi,içindeki karanlığı kim görürdü.O her ne kadar kendi kanına bulanmıştır ama,bu da kara kalpli olmasının cezasıdır.

2.Bırakmıyor ki gönülde düşünce olasın/istemiyor ki gözlerde değersiz kalasın.Seni canımda saklıyorum, yüzümde, gönlümde değil,Ta ki son nefesime kadar bana yar olasın.

3.Yüreğim aşk ateşinden kebab olmuştur.Çehremin rengi ciğer kanımdandır.Dostum, dudağının suyu şarabımdır,Artık beni kınamayın, akıl öğretmenin ne yeri var?

4.Dikkat et ki onun vuslatı herkesin eline geçmez.Şeriat kadehinden sarhoşlara süt vermezler.Orada dünya heveslerinden geçmiş erenler dem çeker.Kendine tapanlara tek bir yudum bile vermezler.

Hakikat erleri kayıtlardan kurtulan , dünyayı bir pula satıp ahireti satın alan, Kevser şarabı içen, ilim sütüyle dem çeken, kendi nefislerini yok sayan,gönlü aşk kadehi olmuşkimliksizlerindir.KİMLİK-"SİZ".Kimlik kendini kanıtlamaya çalışanların belgesi, Allah dostlarının kimliği ise gerçek Siz, Ben ve O,hasıyı her şey olan Allah'tır.Kimliksizlik, kim ve kimse olabilmenin koşulu, kendilerine tapanların harcı değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder